7 januari 2012

Mål del 1 2012

Efter lite funderingar kring vad jag vill göra med första kvartalet av 2012 (1 januari-31 mars), så har jag nu kommit fram till följande; 

KOST
- Dricka mer vatten
- Frukt/grönt till varje mål
- Inget godis (tillåtet: nötter)
- Fortsätta som "vanligt" - allt är tillåtet i rimlig mängd(!)


MOTION
Kommer nog inte bli något överdrivet den här perioden. Jag ska försöka komma in i rollen som lärare; nytt arbete, ny livssituation och pendling (2h/dag)! Jag kommer att gå till och från busshållplatsen vilket blir en promenad på minst 60 min varje vardag.
Ett pass/vecka på spinningcykeln hemma ska jag försöka klara av också!


VIKT
Drömmen för tillfället är ju att nå under 80 kg. Det första kvartalet är på 13 veckor, om jag klarar av en viktminskning på 0,5 kg/vecka så kan jag fredagen den 30 mars väga 78 kg. 
Det siktar jag på! 

5 kommentarer:

  1. Låter som en bra planering, det klarar du! HEJA :D

    SvaraRadera
  2. Låter som kloka mål! Lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. Låter som en mycket bra plan :)
    Kämpa vidare!!

    SvaraRadera
  4. Bra upplägg av kost och träning! Lycka till med viktminskningen.

    SvaraRadera