28 december 2011

Ett härlig kvartal?

Jag har varit oerhört dålig på att göra några inlägg här sista tiden. Förfärligt dålig!

Min motivation till det mesta är ganska låg för tillfället. Maten jag äter är dålig, knappt någon motion får jag till och jag har ingen direkt motivation till att blogga heller. Mycket av min energi går just nu till att tänka på, leta och söka arbete. 

Men jag ska bli bättre på allt... :) Hehe!

Nyår ska firas med ett annat par. Jag och en kompis var och handlade allt idag, mycket gott ska det bli sista dagen på detta året :) Den 1 januari så ska jag försöka vända detta konstiga beteende jag har fått... Måste få rutiner på motion och äta bättre helt enkelt. 

Jag kom ju igång så bra, och jag vet att jag har gått upp några kilo nu. Kan tänka mig att jag landar på ca 83 kg på vågen på fredag. Men jag ger inte upp, jag SKA under 80 kg först och främst. Sedan SKA jag under 75 kg...osv...

------------------------------------------------------------------------------

Kära Emsut har gett förslag på godisförbud i 3 månader, låter som en bra ide :)  

Jag funderar på att sätta upp lite andra mål under det kvartalet också. 
Kanske en formcheck? Ett viktminskningsmål? Ett träningsmål? Prova-nya-maträtter-mål?

Har någon fler förslag? 

Tips och idéer tas tacksamt emot!

Ska vi kämpa för ett härligt kvartal tillsammans?


4 kommentarer:

  1. sv: jaaa jag älskar pulsklockan :)

    absolut, vi kan börja med en gång i veckan, har lite mycket framöver, men så fort jag får se hur framtida scheman ser ut så kan vi se om det finns någon dag som passar båda. Söndagmorgnar tycker jag vore rätt nice att komma ut, för söndagar brukar vara så tråkiga, plus att man har mycket att berätta om från veckan som gått :)

    Gott nytt år fina du!!

    SvaraRadera
  2. Ja vi ska kämpa som f*n!! ;) Och tre månaders godisförbud är jag också med på! Inget godis fram till påsk!

    SvaraRadera
  3. Det godisfria kvartalet är jag med på. Eller vänta?! Jag startade det!! :D Och jag har tänkt träna fem dagar i veckan. Och det jag går ner i vikt ser jag som en bonus. Nästa kvartal sätter jag nya mål :)

    SvaraRadera
  4. Jag ska också köra godisförbud/sockerförbud, hade tänkt mig 6 månader men kanske är smart att köra kvartalsvis :)

    Sv: Visst blev den fin! Japp jag har gjort det helt sälv, känner mig väldigt stolt, sparade en hel hög med pengar också :)

    SvaraRadera